Горизонти міжнародної співпраці

 

У нинішньому році ПП «Агроекологія» вперше представило свою продукцію на найпрестижнішій світовій виставці в органічному секторі «BioFach». Поїздка у Німеччину принесла нові ділові контакти й перспективи розвитку.
Щорічна міжнародна виставка органічних продуктів «BioFach-2016» проходила з 10 по 13 лютого у місті Нюрнберг. Це – наймасштабніша подія в світі, повністю присвячена органічній галузі. Нинішнього року вона привабила рекордну кількість відвідувачів – майже 48 тисяч. Участь у виставці узяли понад 2,5 тис. експонентів з 90 країн. Вони привезли  органічні продукти харчування, натуральну косметику, технічні й технологічні новинки, переробне обладнання тощо. Особливим різноманіттям відрізнявся асортимент органічних продуктів харчування: тут було все, чого може забажати споживач, – від круп до фруктів і від цукерок до вина. Окремо були представлені дослідницькі, консультаційні й сертифікаційні компанії. Крім ознайомлення з продукцією та налагодження ділових зв’язків, експоненти й відвідувачі виставки могли взяти участь у десятках цікавих і корисних заходів – семінарах, форумах, конгресах, шоу, конкурсах. 
Уже кілька років бере участь у найбільшій органічній виставці світу й українська делегація. Завдяки підтримці партнерів з Європейського Союзу та Швейцарської Конфедерації Україна мала власний павільйон, де цього року свою продукцію представили десять українських органічних виробників і одна сертифікаційна компанія. Вперше серед учасників було й наше підприємство. Його представляли генеральний директор Гліб Лук’яненко, начальник відділу постачання Павло Захарченко й економіст Олександр Фесенко.
Із собою ми взяли зразки всієї сертифікованої органічної продукції підприємства, як рослинної сировини, так і продуктів її переробки: зерно різних культур, крупи, борошно, олію. Вдало зроблений стенд, де добре видно кожен вид продукції, багато роздаткового матеріалу – буклети, книги, презентація, сувенірна продукція сприяли інтересу відвідувачів, спонукали їх до спілкування з представниками господарства. Український павільйон був обладнаний не лише стендами, але й столиками, стільцями, де можна було спокійно посидіти й поговорити з представниками іноземних підприємств, які зацікавилися продукцією. Нам ставили багато запитань, було зрозуміло, що люди приїхали на виставку не лише подивитися на представлені експонати, але й дізнатися щось нове, знайти ділових партнерів. 
Із розмов з відвідувачами ми також винесли чимало корисного. Насамперед, це стосується останніх тенденцій попиту на ту чи іншу продукцію. Так, багато хто запитував про безглютенові продукти. Зараз досить багато людей у світі мають непереносимість глютену – комплексу білків, який містить зерно деяких зернових культур: пшениці, жита, вівса, ячменю. Також існують модні безглютенові дієти й для здорових людей. Відповідно, зростає попит на продукти, які цих білків не містять. Наприклад, у США ринок безглютенових продуктів зараз має обіг близько 4 млрд. доларів на рік. Є безглютенова продукція і у нас. Тож відвідувачі жваво цікавилися нашим просом, гречкою, соняшником. Водночас високий рівень інтересу був і до інших продуктів, зерна. Представники різних компаній брали у нас зразки, висловлювали бажання укласти угоди на постачання зерна майбутнього врожаю й продуктів переробки. Причому, географія тих, хто хоче з нами співпрацювати, досить широка: тут і представники європейських країн, і Саудівської Аравії, і Південної Кореї. 
Також ми дізналися й про попит на ті культури, які ми поки що не вирощуємо. Виявляється, зараз дуже популярні соя, нут, льон, спельта. Все це – види рослин, які добре почуваються в наших умовах, тож маємо перспективи розширення асортименту. Вже прийняте рішення щодо перших посівів сої та спельти.
На виставці ми мали можливість поспілкуватися з цікавими людьми. Наприклад, познайомилися з українцями, які живуть у Туреччині. Вони мають бізнес з виробництва різних органічних продуктів – соєвої олії, какао, кави. Рослинну сировину для цього привозять з Африки. Здавалося б, шлях від плантацій до споживача виходить довгий, але, виявляється, це вигідно. Підходили до нашого стенду представники міністерства сільського господарства Молдови. Розповідали, що хочуть у себе розвивати органічне землеробство. Тож їх цікавила не лише продукція, але й технології. 
Ближче познайомилися ми й із колегами з України. Деякі з них на цій виставці вже не вперше, тож мають досвід, як краще представити свою продукцію. Відповідно й ми, роздивляючись стенди інших експонентів, черпали ідеї, які можна буде використати в майбутньому. Були серед українських органічних виробників і такі, котрі здивували незвичайною продукцією. Так, ПП «Граніт-Агро», що працює в Семенівському районі Полтавської області, представило… органічні коноплі. Цю культуру зараз дуже рідко побачиш на полях нашої країни, адже кілька десятиліть тому, через поширення наркоманії та посилення боротьби із нею, коноплі опинилися поза законом. Проте, ця, традиційна для України, культура дає міцне волокно, з якого виготовляють тканини, мотузки, канати, і насіння, придатне для годівлі птахів та для харчування людей. Особливо ціниться зараз конопляна олія, що має ряд корисних для здоров’я властивостей. Вітчизняні селекціонери вивели сорти коноплі, які практично не містять наркотичної речовини. Отже, наші колеги-аграрії зробили ставку на відродження цієї культури й не прогадали – попит на неї за кордоном виявився високим. Тож цього року планують збільшити площу посівів.
Серед заходів, які відбувалися в рамках виставки, найважливішим для української делегації був Форум «Україна як надійний постачальник органічної продукції», участь в якому взяли й ми. Загалом на ньому були присутні близько 80 осіб із 10 країн. Представники органічних компаній-трейдерів з різних країн Європи під час заходу відзначили роль України як багатообіцяючої країни-виробника і експортера органічної продукції. «Завдяки Форуму ми змогли започаткувати конструктивний відкритий діалог з Європейською Комісією щодо удосконалення торгівельних відносин та постачання продукції з України», – підсумувала директор консультаційного органу ТОВ «КьюС» Ксенія Гладченко. 
Загалом виставка засвідчила, що нам є куди розвиватися, до чого прагнути. Адже світовий ринок органічної продукції щороку зростає на 10%, і попит на неї перевищує пропозицію. В Україні теж щороку збільшуються площі земель, сертифікованих для виробництва такої продукції. Проте, загальна частка органічного виробництва в усьому сільському господарстві України – лише 1%, за кордон торік було експортовано 60 тис. т органічної продукції. Тому цей напрямок господарювання має великі перспективи. Як зазначив за результатами виставки генеральний директор сертифікаційного органу «Органік Стандарт» Сергій Галашевський, «Україна широко відома як «житниця Європи». Завдяки розміру та родючим чорноземам Україна має дуже сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва. Але якщо раніше Україна в органічному секторі сприймалась як новачок, то тепер, завдяки отриманому досвіду, Україна стала рівноцінним партнером в органічному світі». 
Тож і наше підприємство нині має нові перспективи для розвитку. Адже унікальна технологія, розроблена Семеном Свиридоновичем Антонцем, великий досвід органічного господарювання, оздоровлений родючій чорнозем, наявність як рослинницької, так і тваринницької галузі, роблять ПП «Агроекологія» серйозним учасником органічного ринку в світових масштабах. І участь у виставці засвідчила, що ми рухаємося в правильному напрямку. Зараз ми продовжуємо спілкуватися із закордонними партнерами, з якими познайомилися в Німеччині, готуємо контракти, визначаємо, які культури найвигідніше сіяти цього року. Робота триває, і виставка «BioFach» – одна із подій, які надихають, розкривають нові горизонти.
Олександр Фесенко, економіст

У нинішньому році ПП «Агроекологія» вперше представило свою продукцію на найпрестижнішій світовій виставці в органічному секторі «BioFach». Поїздка у Німеччину принесла нові ділові контакти й перспективи розвитку.

Щорічна міжнародна виставка органічних продуктів «BioFach-2016» проходила з 10 по 13 лютого у місті Нюрнберг. Це – наймасштабніша подія в світі, повністю присвячена органічній галузі. Нинішнього року вона привабила рекордну кількість відвідувачів – майже 48 тисяч. Участь у виставці узяли понад 2,5 тис. експонентів з 90 країн. Вони привезли  органічні продукти харчування, натуральну косметику, технічні й технологічні новинки, переробне обладнання тощо. Особливим різноманіттям відрізнявся асортимент органічних продуктів харчування: тут було все, чого може забажати споживач, – від круп до фруктів і від цукерок до вина. Окремо були представлені дослідницькі, консультаційні й сертифікаційні компанії. Крім ознайомлення з продукцією та налагодження ділових зв’язків, експоненти й відвідувачі виставки могли взяти участь у десятках цікавих і корисних заходів – семінарах, форумах, конгресах, шоу, конкурсах. 

Уже кілька років бере участь у найбільшій органічній виставці світу й українська делегація. Завдяки підтримці партнерів з Європейського Союзу та Швейцарської Конфедерації Україна мала власний павільйон, де цього року свою продукцію представили десять українських органічних виробників і одна сертифікаційна компанія. Вперше серед учасників було й наше підприємство. Його представляли генеральний директор Гліб Лук’яненко, начальник відділу постачання Павло Захарченко й економіст Олександр Фесенко.

Із собою ми взяли зразки всієї сертифікованої органічної продукції підприємства, як рослинної сировини, так і продуктів її переробки: зерно різних культур, крупи, борошно, олію. Вдало зроблений стенд, де добре видно кожен вид продукції, багато роздаткового матеріалу – буклети, книги, презентація, сувенірна продукція сприяли інтересу відвідувачів, спонукали їх до спілкування з представниками господарства. Український павільйон був обладнаний не лише стендами, але й столиками, стільцями, де можна було спокійно посидіти й поговорити з представниками іноземних підприємств, які зацікавилися продукцією. Нам ставили багато запитань, було зрозуміло, що люди приїхали на виставку не лише подивитися на представлені експонати, але й дізнатися щось нове, знайти ділових партнерів. 

Із розмов з відвідувачами ми також винесли чимало корисного. Насамперед, це стосується останніх тенденцій попиту на ту чи іншу продукцію. Так, багато хто запитував про безглютенові продукти. Зараз досить багато людей у світі мають непереносимість глютену – комплексу білків, який містить зерно деяких зернових культур: пшениці, жита, вівса, ячменю. Також існують модні безглютенові дієти й для здорових людей. Відповідно, зростає попит на продукти, які цих білків не містять. Наприклад, у США ринок безглютенових продуктів зараз має обіг близько 4 млрд. доларів на рік. Є безглютенова продукція і у нас. Тож відвідувачі жваво цікавилися нашим просом, гречкою, соняшником. Водночас високий рівень інтересу був і до інших продуктів, зерна. Представники різних компаній брали у нас зразки, висловлювали бажання укласти угоди на постачання зерна майбутнього врожаю й продуктів переробки. Причому, географія тих, хто хоче з нами співпрацювати, досить широка: тут і представники європейських країн, і Саудівської Аравії, і Південної Кореї. 

Також ми дізналися й про попит на ті культури, які ми поки що не вирощуємо. Виявляється, зараз дуже популярні соя, нут, льон, спельта. Все це – види рослин, які добре почуваються в наших умовах, тож маємо перспективи розширення асортименту. Вже прийняте рішення щодо перших посівів сої та спельти.

На виставці ми мали можливість поспілкуватися з цікавими людьми. Наприклад, познайомилися з українцями, які живуть у Туреччині. Вони мають бізнес з виробництва різних органічних продуктів – соєвої олії, какао, кави. Рослинну сировину для цього привозять з Африки. Здавалося б, шлях від плантацій до споживача виходить довгий, але, виявляється, це вигідно. Підходили до нашого стенду представники міністерства сільського господарства Молдови. Розповідали, що хочуть у себе розвивати органічне землеробство. Тож їх цікавила не лише продукція, але й технології. 

Ближче познайомилися ми й із колегами з України. Деякі з них на цій виставці вже не вперше, тож мають досвід, як краще представити свою продукцію. Відповідно й ми, роздивляючись стенди інших експонентів, черпали ідеї, які можна буде використати в майбутньому. Були серед українських органічних виробників і такі, котрі здивували незвичайною продукцією. Так, ПП «Граніт-Агро», що працює в Семенівському районі Полтавської області, представило… органічні коноплі. Цю культуру зараз дуже рідко побачиш на полях нашої країни, адже кілька десятиліть тому, через поширення наркоманії та посилення боротьби із нею, коноплі опинилися поза законом. Проте, ця, традиційна для України, культура дає міцне волокно, з якого виготовляють тканини, мотузки, канати, і насіння, придатне для годівлі птахів та для харчування людей. Особливо ціниться зараз конопляна олія, що має ряд корисних для здоров’я властивостей. Вітчизняні селекціонери вивели сорти коноплі, які практично не містять наркотичної речовини. Отже, наші колеги-аграрії зробили ставку на відродження цієї культури й не прогадали – попит на неї за кордоном виявився високим. Тож цього року планують збільшити площу посівів.

Серед заходів, які відбувалися в рамках виставки, найважливішим для української делегації був Форум «Україна як надійний постачальник органічної продукції», участь в якому взяли й ми. Загалом на ньому були присутні близько 80 осіб із 10 країн. Представники органічних компаній-трейдерів з різних країн Європи під час заходу відзначили роль України як багатообіцяючої країни-виробника і експортера органічної продукції. «Завдяки Форуму ми змогли започаткувати конструктивний відкритий діалог з Європейською Комісією щодо удосконалення торгівельних відносин та постачання продукції з України», – підсумувала директор консультаційного органу ТОВ «КьюС» Ксенія Гладченко. 

Загалом виставка засвідчила, що нам є куди розвиватися, до чого прагнути. Адже світовий ринок органічної продукції щороку зростає на 10%, і попит на неї перевищує пропозицію. В Україні теж щороку збільшуються площі земель, сертифікованих для виробництва такої продукції. Проте, загальна частка органічного виробництва в усьому сільському господарстві України – лише 1%, за кордон торік було експортовано 60 тис. т органічної продукції. Тому цей напрямок господарювання має великі перспективи. Як зазначив за результатами виставки генеральний директор сертифікаційного органу «Органік Стандарт» Сергій Галашевський, «Україна широко відома як «житниця Європи». Завдяки розміру та родючим чорноземам Україна має дуже сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва. Але якщо раніше Україна в органічному секторі сприймалась як новачок, то тепер, завдяки отриманому досвіду, Україна стала рівноцінним партнером в органічному світі». 

Тож і наше підприємство нині має нові перспективи для розвитку. Адже унікальна технологія, розроблена Семеном Свиридоновичем Антонцем, великий досвід органічного господарювання, оздоровлений родючій чорнозем, наявність як рослинницької, так і тваринницької галузі, роблять ПП «Агроекологія» серйозним учасником органічного ринку в світових масштабах. І участь у виставці засвідчила, що ми рухаємося в правильному напрямку. Зараз ми продовжуємо спілкуватися із закордонними партнерами, з якими познайомилися в Німеччині, готуємо контракти, визначаємо, які культури найвигідніше сіяти цього року. Робота триває, і виставка «BioFach» – одна із подій, які надихають, розкривають нові горизонти.

Олександр Фесенко, економіст

 


Повернутись до списку новин
Делегація ПП

Делегація ПП "Агроекологія" на виставці "BioFach"


Новини

18.02.20

Biofach 2020: світові тенденції й українські перспективи

З 12 по 15 лютого ПП «Агроекологія» вже вп’яте взяло участь у Міжнародній виставці органічних продуктів BioFach у німецькому місті Нюрнберг.

12.02.20

Роздоюванню первісток – особлива увага

Одним із важливих чинників, який формує молочну продуктивність корів є роздоювання первісток.

26.01.20

Сторінками книги – до країни Органіки

У рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки»

14.01.20

Комфорт для первісток

На МТФ №2 запрацював новий корівник