Японців цікавить українська «органіка»

Нещодавно в «Агроекології» побувала делегація з Японії. Гості цікавились процесом виробництва української органічної продукції, насамперед – соняшникової олії.

Японія відома як країна, жителі якої багато працюють, але водночас ретельно стежать за власним здоров’ям. Тут багато довгожителів. Причому, якщо після другої світової війни людей, що перетнули межу у сто років, тут були одиниці, то зараз таке довголіття для японців вже не є чимось незвичайним, а середня тривалість життя у країні – понад 84 роки. Одна з основ цього японського дива – правильне харчування. Зокрема – й органічними продуктами.

Але Японія – маленька країна і не має достатньо посівних площ, щоб забезпечити своє населення органічною продукцією. Тому значну її частину імпортує. З цього погляду японцям цікава й Україна. Так, ще рік тому органічне виробництво в нашій країні було визначене одним із ключових напрямків для розвитку двосторонньої співпраці та інвестиційного співробітництва між Україною і Японією. Тож незабаром органічний ринок цієї країни може відкритися для української продукції.

Щоб побачити, як саме цю продукцію виробляють, японська делегація побувала в господарствах українських виробників. Насамперед, їх цікавило, як вирощують органічний соняшник. У Японії, за браком площ, його не сіють і, відповідно, не виробляють органічну соняшникову олію. Купувати її хочуть в Україні. В «Агроекології» гості зустрілися з генеральним директором підприємства Глібом Лук’яненком та головним агрономом Сергієм Козіним. Японцям розповіли про модель органічної технології, яку використовує «Агроекологія», про історію підприємства, показали роботу техніки, поля різних культур.

Гості були вражені побаченим, адже наше підприємство зовсім не схоже на ті господарства, до яких звикли в Японії. Узагалі, сільське господарство в Європі й цій острівній країні розвивалося зовсім різними шляхами. Якщо землероби, які у давнину жили на просторах нинішньої України, мали можливість кидати поля, на яких впала родючість, і відвойовувати в лісів і степів нові площі, то японці були обмежені територією островів. Тому багато родин там тисячі років господарюють на одних і тих самих ділянках, отже, змушені шукати засоби для підтримання їх родючості. Звідси – й особливе ставлення до землі, повага до неї, якій багато українських господарів тільки починають вчитися.

Члени делегації були раді побачити пошану до землі. Їм сподобалася технологія, сучасна техніка, прийоми, які дозволяють зберегти вологу, комплексний підхід до виробництва. А ще вони були вражені масштабами підприємства, адже в Японії поля здебільшого зовсім невеликі. Так, найбільше поле в цій країні має площу лише 100 га. 

Отже, наші гості відкрили для себе чимало нового. Цікаво було й нам дізнатися про аграрну галузь Японії. Сподіваємося, що співробітництво двох країн розвиватиметься, і українська органічна продукція матиме попит у японських споживачів.

Галина Озерська


Повернутись до списку новин


Новини

08.10.18

Свіже, локальне, безпечне – у новому магазині

6 жовтня у Полтаві відкрився другий фірмовий магазин «Агроекології». Він отримав назву «Fresh&Local»

29.09.18

Триває подорож шляхами органічної Полтавщини

Команда проекту "Органічна Полтавщина" побувала в Козельщинському районі

03.09.18

Шляхами органічної Полтавщини

За ініціативи президента ГС «Полтавське товариство сільського господарства» Семена Свиридоновича Антонця та секретаря спілки Антоніни Семенівни Антонець розпочато проект «Органічна Полтавщина»

01.09.18

Ціни на органічну продукцію рослинництва та продукти її переробки станом на 1 вересня 2018 р.