Якщо в Україні ринок органічної продукції лише формується – в Західній Європі екологічно безпечні продукти вже давно мають неабиякий попит. Причому, кількість виробників і споживачів таких продуктів продовжує зростати. Водночас зростає й зацікавленість в імпорті органічної продукції. І це – реальний шанс для нашої країни вийти на європейські й світові ринки.
Ідея не нова. Її в Україні озвучували ще кілька років тому, під час підготовки до підписання Асоціації з ЄС. Неодноразово доводилося чути цю думку й від європейських фахівців. А тепер маємо й практичне її підтвердження: нещодавно наше підприємство продало першу партію зерна органічної озимої пшениці в Німеччину.
Німеччина має найбільший ринок органічних продуктів у Євросоюзі й другий (після США) – у світі. Ця країна є одним із найбільших імпортерів органічних продуктів у світі. Насамперед сюди ввозять зерно, молоко, овочі, фрукти. Тепер споживачі з цієї країни матимуть можливість скуштувати й хліб з пшениці, вирощеної в «Агроекології». Першу партію зерна озимої пшениці 1-го класу німецькі покупці – фірма, що виробляє органічне борошно, – вже ввезли до себе в країну.
Налагоджування прямих зв’язків підприємства із зарубіжними партнерами – подія важлива. Адже таке співробітництво ще раз підтверджує правильність нашої діяльності в органічному напрямку. Утім, є ще один аспект таких контактів. У Німеччині дуже суворо контролюють продукцію, яку завозять в країну під маркою органічної. Тому нашу пшеницю, призначену на експорт, незважаючи на наявність органічної сертифікації, ще раз перевірили. Дослідження зерна проводили в Українській лабораторії безпеки та якості харчових продуктів – визначали наявність пестицидів. Результати цих досліджень вже вкотре засвідчили: продукція ПП «Агроекологія» екологічно безпечна, в ній немає навіть слідів пестицидів.
Перспективи розвитку взаємовигідних відносин із підприємцями інших країн у підприємства є. Про це свідчать й інші події останніх тижнів. Так, продукцією «Агроекології», насамперед – гречкою, зацікавилась німецька асоціація органічних виробників «Біоланд», яка має й компанію, що торгує органічною продукцією – «Біоланд Маркт». Ця асоціація – одна з тих, що мають власний органічний стандарт, який відрізняється суворішими вимогами порівняно із загальноєвропейським. Тому, щоб мати можливість постачати нашу продукцію цій асоціації, ми маємо пройти додаткову сертифікацію. Тож нещодавно інспектори «Біоланду» побували в «Агроекології» – перевірили поля, склади, документацію. За результатами цього візиту чекаємо на підтвердження сертифікації.
Подібні зв’язки ми налагоджуємо і з представниками Швейцарії. Обіг ринку біопродуктів у цій країні перевищує 2 млрд. франків. За минулий рік їхнє споживання зросло на 7,5%. Швейцарія належить до країн з найбільшим рівнем споживання органічних продуктів на душу населення. Третина її мешканців купує органічні продукти кілька разів на тиждень, незважаючи на вищу, ніж у звичайних, ціну. Але задовольнити високий попит на органічну продукцію там не завжди легко, адже країна має невеликі площі сільськогосподарських угідь. Тому, наприклад, органічне зерно швейцарці охоче закуповують за кордоном.
Нашою продукцією, в першу чергу – озимою і ярою пшеницею, гречкою, просом, зацікавилась швейцарська органічна асоціація «Біо Свісс». Ця координаційна організація налічує понад три десятки фермерських об’єднань та має ліцензійні договори щодо використання своєї торговельної марки з більш ніж 800 переробними та торговельними підприємствами. Органічний стандарт «Біо Свісс» - також суворіший, ніж загальноєвропейський, і взагалі є одним із найстаріших та найжорсткіших в Європі. Тому зараз ми також проходимо додаткову сертифікацію на відповідність цим стандартам.
Звісно, за спілкуванням із представниками інших країн ми не забуваємо й про наших споживачів. Семен Свиридонович Антонець постійно наголошує, що українці повинні отримувати корисні органічні продукти. Їх асортимент ми постійно розширюємо. В цьому році ми отримали добрий врожай високоякісного зерна кукурудзи, опанували його переробку на жорновому млині на борошно й крупу. Також почали переробляти за допомогою цього млина на цільнозернове борошно пшеницю, жито, гречку, овес. Зараз ці продукти, а також пшеничні висівки та соняшникова макуха проходять сертифікацію в компанії «Органік Стандарт». Тож незабаром споживачі зможуть купувати нові органічні продукти ПП «Агроекологія».
Загалом же попит на органічну продукцію продовжує зростати і в нашій країні. Щоб забезпечити вчасне виконання замовлень від наших співгромадян, ми перевели переробний цех підприємства на роботу в дві зміни. І це, звісно, радує. Адже свідчить про те, що й українці нарешті почали ретельніше вибирати харчові продукти, замислюватись над тим, наскільки корисна їхня щоденна їжа. А вони заслуговують на те, щоб мати на столі найкращі продукти, так само, як і західноєвропейські споживачі.
Олександр Фесенко, економіст
18.02.20
Biofach 2020: світові тенденції й українські перспективиЗ 12 по 15 лютого ПП «Агроекологія» вже вп’яте взяло участь у Міжнародній виставці органічних продуктів BioFach у німецькому місті Нюрнберг.
12.02.20
Роздоюванню первісток – особлива увагаОдним із важливих чинників, який формує молочну продуктивність корів є роздоювання первісток.
26.01.20
Сторінками книги – до країни ОрганікиУ рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки»