У нинішньому році тваринницька галузь нашого підприємства вперше сертифікована за органічними стандартами. Це значно розширило наші можливості з пошуку нових партнерів, роботи з фірмами й торгівельними мережами, які працюють з тваринницькою продукцію. Одна з них – компанія «Фреш Міт», представники якої цими днями побували в «Агроекології».
Сертифіковану органічну продукцію рослинництва ми реалізуємо вже кілька років. Також давно наше підприємство має сертифікацію виробника молочної сировини для дитячого харчування. Віднедавна до цього солідного переліку додано ще один сертифікат: компанія «Органік Стандарт» підтвердила, що наше тваринництво теж є органічним. Зважаючи на збільшення попиту на продукти для здорового харчування в нашій країні і на невелику кількість сертифікованих органічних тваринницьких господарств, до нашої продукції вже збільшився інтерес. Одна з компаній, з якими ми налагоджуємо партнерські відносини в цій галузі, – українська фірма «Фреш Міт». Вона постачає на ринок країни м’ясо, причому – не будь-яке, а для справжніх гурманів. Потребу в ньому можуть задовольнити вирощені в нас бички абердин-ангуської породи.
Власниця компанії Наталія Руденко приїхала до нас особисто, щоб поспілкуватися з керівниками й спеціалістами підприємства, на власні очі побачити худобу, умови, в якій її утримують. Разом із генеральним директором підприємства Глібом Лук’яненко і заступником генерального директора з тваринництва Оксаною Прокопенко вона побувала на фермах, подивилася, як вирощують худобу, починаючи з найменшого віку, як організоване її утримання, годівля. Все побачене цілком влаштувало власницю «Фреш Міт».
– Наша компанія закуповує велику рогату худобу для продажу м’яса у ресторани Києва, – пояснила Наталія Руденко. – Ми глибоко переконані, що споживачі мають отримувати якісне м’ясо. А для цього ми самі повинні побачити, як вирощують худобу, пересвідчитися, що продукція якісна. Тому спілкуємося з агровиробниками, вивчаємо умови виробництва. Нам подобається, що «Агроекологія» відкрита для спілкування. Викликає повагу те, що підприємство має багаті традиції, а також – наступність поколінь. Підприємство заснував Семен Свиридонович Антонець, тепер поряд з ним працюють його дочка Антоніна Семенівна Антонець і внук Гліб Віталійович Лук’яненко. Зараз такі династії – велика рідкість. Набагато частіше бачимо, що зв’язок між поколіннями втрачений.
Звісно, інтерес компанії викликає й те, що продукція ПП «Агроекологія» – органічна. Наталія Руденко зазначила, що протягом останніх 10 – 20 років у світі спостерігається активний розвиток органічного ринку. Щороку його обсяги у грошовому виразі зростають на 10 – 12%. В Україні такий ринок почав розвиватися пізніше, але також нарощує темпи. За прогнозами, вже незабаром наша країна може стати одним із лідерів з виробництва органічної продукції. Тому зараз все більше компаній розуміють перспективи роботи у цьому сегменті. І «Фреш Міт» – не виняток.
– «Агроекологія» – лідер в органічному виробництві, її продукцію зараз уже краще знають за кордоном, ніж в Україні, – говорить пані Наталія. – А ми хочемо, щоб її продукт був представлений в Україні, щоб його споживали насамперед наші громадяни.
Власниця «Фреш Міт» розповіла, як саме компанія працює на ринку. Її представники вибирають бичків у господарствах-партнерах, контролюють якість забою худоби і перевозять розроблені туші до себе в спеціальні холодильні камери. Там розрізані на чверті туші протягом 28–30 днів за певних умов проходять дозрівання. За цей час відбувається процес сухої ферментації, завдяки чому м’ясо стає м’якшим, а страви з нього – смачнішими. Після завершення дозрівання туші розробляють на класичний і альтернативний стейк – залежно від того, з якої частини м’ясо, запаковують у вакуумні упаковки й відправляють до столичних ресторанів. До кожного такого закладу застосовують індивідуальний підхід, поставляючи саме той товар, який замовляють клієнти. Оскільки відвідувачі ресторанів зараз все частіше звертають увагу на походження продуктів, з яких їм готують страви, хочуть бути впевненими, що споживають їжу без «хімії», Наталія Руденко хоче окремо постачати саме органічну продукцію. І кращої продукції, ніж в «Агроекології», де вже кілька десятиліть ту «хімію» не застосовують, годі й шукати.
А ще в пані Наталії є багато цікавих задумок з популяризації органічного виробництва. Наприклад, вона домовилася з одним із українських телеканалів про те, щоб зробити на базі «Агроекології» кулінарну передачу. А ще, на її думку, можна було б влаштовувати на підприємстві екскурсії для міських дітей. Адже зараз все помітнішім стає відірваність міста від села. Діти часто навіть не знають, де береться молоко, як ростуть овочі. І тут вони отримували б ці знання.
– В «Агроекології» є все для того, щоб стати центром спілкування тих, кого цікавить органічна продукція, – впевнена Наталія Руденко.
Тетяна Огнєва
Оксана Прокопенко (ліворуч) знайомить Наталію Руденко з умовами утримання худоби в ПП "Агроекологія"
© фото Ганни Козельської
18.02.20
Biofach 2020: світові тенденції й українські перспективиЗ 12 по 15 лютого ПП «Агроекологія» вже вп’яте взяло участь у Міжнародній виставці органічних продуктів BioFach у німецькому місті Нюрнберг.
12.02.20
Роздоюванню первісток – особлива увагаОдним із важливих чинників, який формує молочну продуктивність корів є роздоювання первісток.
26.01.20
Сторінками книги – до країни ОрганікиУ рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки»