Як наповнити органічний кошик

15–16 березня в Одесі відбувся Другий Міжнародний Конгрес «Органічна Україна 2018». Участь у ньому взяли головний агроном нашого підприємства Сергій Козін та економіст Олександр Фесенко.

Ініціаторами проведення конгресу виступили Спілка виробників органічних сертифікованих продуктів «Органічна Україна» та Офіс підтримки реформ при Міністерстві аграрної політики та продовольства. Учасниками стали близько 300 фермерів та представників органічних аграрних підприємств з усієї України, науковці, експерти органічного ринку, трейдери, зарубіжні гості.

– Спрямування конгресу було насамперед політично-економічним, – розповідає Сергій Козін. – Йшлося про можливості реалізації органічної продукції на внутрішньому і зовнішньому ринках, розвитку органічного сектору в Україні та світі, споживання органічної продукції в нашій країні, майбутнє і перспективи розвитку цього сектору. Також обговорювали питання технології органічного виробництва – захисту рослин, застосування добрив тощо. Широкому загалу були представлені нові органічні підприємства, в тому числі – й невеличкі ферми, які успішно працюють в органічній сфері.

Під час пленарного засідання була оприлюднена актуальна інформація щодо стану органічного сектору у світі. Так, світовий ринок органічних харчових продуктів у грошовому виразі щороку зростає на 10–15% і зараз уже перевищив 75 млрд. євро. Найбільше споживання органічної продукції на душу населення в рік у Швейцарії – 274 євро. В Україні споживчий ринок органічних продуктів складає лише 21,2 млн. євро, або в середньому – 0,5 євро на особу протягом року. За даними Дослідного інституту органічного сільського господарства FiBL (Швейцарія), найбільше площ під органічними культурами нині в Австралії (22,7 млн. га), Аргентині (3,1 млн. га), США (2 млн. га), Іспанії (2 млн. га), Китаї (1,6 млн. га), Італії (1,5 млн. га), Франції (1,4 млн. га), Уругваї (1,3 млн. га), Індії (1,2 млн. га) та Німеччині (1,1 млн. га). Натомість в Україні площа сільськогосподарських земель, які мають органічний статус або перебувають в перехідному періоді, – менше 400 тис. га. Тож у нашій країні необхідно працювати над формуванням як філософії органічного виробництва та споживання, так і державної політики щодо їх розвитку.

Проте, хоча доля органічної продукції на ринку продуктів харчування України становить не більше 0,1%, зараз на полицях магазинів уже можна знайти таку продукцію всіх груп – від круп і овочів до м’яса і молока. Це підтвердив своєрідний експеримент організаторів, які під час конгресу розіграли між учасниками шість кошиків із органічними продуктами. Причому, весь вміст цих кошиків був придбаний у місті, де проходив захід.

– Приємно, що лінійка органічних продуктів за рік збільшилася, – сказала у своєму виступі експерт Офісу підтримки реформ напрямку органічного виробництва та нішевих культур Мінагрополітики Олена Березовська. – Кошики із органічними продуктами ми наповнили в Одесі, при цьому ще раз переконалися, що це абсолютно можливо, причому, ці продукти не коштують дуже дорого. І сподіваюсь, що за рік органічні кошики стануть ще багатшими і різноманітнішими за асортиментом.

Вона також розповіла про головні пріоритети Мінагрополітики в напрямку розвитку органічного ринку України. Серед найважливіших – завершення розробки законодавчої бази галузі, створення прозорих органічних реєстрів, прямий діалог між міністерством та органами сертифікації, операторами ринку. Певні кроки в цьому напрямку вже зроблені. Так, нещодавно створений Офіс підтримки реформ органічного виробництва Мінагрополітики, триває вдосконалення проекту нового закону про органічне виробництво №5448 на основі пропозицій виробників, співпраця з органами влади областей в питаннях розробки регіональних програм підтримки органічного виробництва тощо. Проте, держава могла б зробити ще більше.

– Я хотів би від держави простого кроку: зробіть державне замовлення на органічний продукт для дитячого садочка, школи та лікарні, – запропонував голова наглядової ради ПрАТ «Етнопродукт» Олег Жуковський. – Якщо в деяких західних країнах, наприклад, Чехії, дошкільні, освітні та медичні заклади зобов’язані купувати 70% органічних продуктів, то чому для нас це непосильне завдання? Чому відповідні державні органи, які покликані контролювати якість продукції, не можуть сказати всю правду про неорганічні продукти, наскільки вони шкідливі?

Отже, залишається сподіватися, що до думки виробників у нашій країні нарешті почнуть дослухатися, і ситуація почне змінюватися на краще.

Під час конгресу робота відбувалася також у дев’яти секціях, де учасники обговорювали окремі питання органічних технологій, вирощування певних груп культур, розширення органічного ринку. В одній із них – «Органічні зернові та олійні культури» – Сергій Козін розповів про технологію вирощування зернових, а саме – пшениці 1-го класу, яку успішно застосовує наше підприємство.

Під час конгресу також відбулися дві галузеві конференції: «Маркетинг та збут органічної продукції» і «Ефективне управління якістю та харчова безпека в органічному виробництві».Було багато цікавого спілкування із закордонними гостями – як консультантами, експертами, так і імпортерами органічної продукції. Сергій Козін та Олександр Фесенко взяли участь і у прес-конференції, де разом із іншими учасниками відповідали на чисельні запитання журналістів. Тож повернулися у господарство із новими знаннями, знайомствами, планами на майбутнє і надіями на подальший розвиток органічного ринку України.

Павло Панов, агроном


Повернутись до списку новин

Новини

18.02.20

Biofach 2020: світові тенденції й українські перспективи

З 12 по 15 лютого ПП «Агроекологія» вже вп’яте взяло участь у Міжнародній виставці органічних продуктів BioFach у німецькому місті Нюрнберг.

12.02.20

Роздоюванню первісток – особлива увага

Одним із важливих чинників, який формує молочну продуктивність корів є роздоювання первісток.

26.01.20

Сторінками книги – до країни Органіки

У рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки»

14.01.20

Комфорт для первісток

На МТФ №2 запрацював новий корівник