7 серпня в навчальному Центрі органічного землеробства відбувся семінар «Технологія вирощування високоолеїнового соняшника в органічній системі землеробства». Він зібрав понад 40 представників аграрних господарств з кількох областей України.
Ініціатором проведення семінару виступило ТОВ «Укролія», яке останніми роками багато уваги приділяє виробництву олії саме з високоолеїнових сортів соняшника.
– Світова тенденція – зростання попиту на таку олію, особливо – органічну, – розповіла PR-менеджер ТОВ «Укролія» Світлана Луценко. – Багато людей зараз страждають на ожиріння, захворювання серцево-судинної системи. Науковці говорять, що значною мірою їх провокує споживання пальмової олії, яку широко використовують для приготування найрізноманітніших страв. Але відомі компанії, які турбуються про своїх клієнтів, вже почали відмовлятися від пальмової олії й переходити на високоолеїнову соняшникову, яка корисніша для здоров’я.
Та, звісно, ще краще, якщо така олія – органічна. Її випуск освоєний на новому заводі «Укролія Органік». Але виробництво вимагає чималих обсягів сировини. Поки що високоолеїновий соняшник вирощує небагато українських органічних підприємств. Зокрема, одним із перших освоїли його культивування у ПП «Агроекологія». Наші фахівці можуть навчити цьому й своїх колег. Тому керівництво «Укролії» запропонувало провести відповідний семінар саме на базі «Агроекології». Ідея була підтримана. Долучилися до організації навчального заходу й компанія «Агрозахист Полтава», постачальник насіння високоолеїнового соняшника, та «KET-Україна», постачальник ґрунтообробної техніки.
На семінар з’їхалися представники органічних господарств та тих, де планують переходити на органіку, з Полтавської, Київської, Сумської, Кіровоградської областей. З деяких підприємств прибуло відразу по кілька осіб. Загалом 41 аграрія зацікавила тема вирощування перспективної культури. Тож слухали спікерів уважно, ставили запитання. Починаючи заняття, учасників привітали генеральний директор ПП «Агроекологія» Гліб Лук’яненко і начальник відділу постачання сировини ТОВ «Укролія» Максим Турко. А потім ряд лекцій, що охоплюють весь спектр питань успішного вирощування високоолеїнового соняшника за органічними технологіями, прочитали головний агроном «Агроекології» Сергій Козін та консультант з органічного землеробства Микола Биков. Представник компанії «КЕТ-Україна» Олександр Мірненко розповів про сучасну ґрунтообробну техніку, що якнайкраще підходить для цієї справи, а представник підприємства «Агрозахист Полтава» Олексій Чукуренко – про якісний посівний матеріал.
Світлана Луценко представила спільний проект «Ми органічні», який розробили й почали втілювати підприємства-партнери «Агроекологія» й «Укролія». А Максим Турко докладно розповів про партнерську програму «Укролії». Її умови дуже зацікавили учасників семінару. Адже переробне підприємство пропонує довгострокові форвардні контракти, кредити на техніку, допомогу з посівним матеріалом, технологічний супровід. Приставши до цих умов, виробники отримають гарантований збут своєї продукції: «Укролія» закуповуватиме весь зібраний партнерами високоолеїновий соняшник. До того ж, прибуток буде більшим, адже це – високомаржинальна культура.
Фахівці з «Укролії» представили концепцію, якої дотримується їхня компанія в органічному бізнесі. Суть її в тому, що органічний бізнес – це не тільки унікальні екосистеми на полях, але й унікальна екосистема в бізнесі. Причому, ця екосистема – відкрита й стабільна, завдяки їй утворюється синергія постачальників, переробників і логістів, збільшуються інвестиційні й людські ресурси, спрямовані на просування технологій і продуктів, генерується загальний ресурс розвитку. І саме до такої взаємовигідної системи компанія намагається залучати фермерські й аграрні господарства.
Під час семінару гостям продемонстрували посіви високоолеїнового соняшника, льону, кукурудзи, пояснили, які агроприйоми були застосовані на конкретних площах. Кожен мав можливість особисто поспілкуватися з фахівцями «Агроекології», отримати відповіді на запитання.
Роз’їжджалися учасники заходу, сповнені новими знаннями й упевненістю в тому, що вирощування органічної продукції – справа, яка не лише зберігає природу й забезпечує людей екологічно безпечними продуктами, а ще й може бути високоприбутковою для виробників. Причому, це можливо не тільки за орієнтації на експорт, але й у співпраці з вітчизняними партнерами.
Олександр Фесенко, економіст
18.02.20
Biofach 2020: світові тенденції й українські перспективиЗ 12 по 15 лютого ПП «Агроекологія» вже вп’яте взяло участь у Міжнародній виставці органічних продуктів BioFach у німецькому місті Нюрнберг.
12.02.20
Роздоюванню первісток – особлива увагаОдним із важливих чинників, який формує молочну продуктивність корів є роздоювання первісток.
26.01.20
Сторінками книги – до країни ОрганікиУ рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки»