Від полів до полиць

Цими днями у Полтаві віч-на-віч зустрілися виробники й переробники органічної продукції та представники торговельних організацій. Ця зустріч була важливою і для тих, і для інших, адже часто шлях органічної продукції до українських споживачів буває занадто довгим. Зібравшись разом, учасники заходу змогли поговорити про те, як краще доставити корисні продукти харчування широкому загалу.

20 березня у прес-центрі полтавської Галереї мистецтв відбувся День органічної продукції Полтавщини. Участь у ньому взяли представники сертифікованих підприємств з виробництва й переробки органічної продукції, торговельних мереж, ринків, громадських організацій, а також господарі, які бажають перейти на органічні технології. Учасники обговорювали як загальні теми органічного виробництва, ринку органічних продуктів, сертифікації, так і більш конкретні питання, що стосуються обізнаності населення в цій галузі, діяльності окремих підприємств, методів, за допомогою яких торговельні мережі можуть задовольнити попит своїх покупців на таку продукцію.

Безперечно, кожен, хто хоч раз спробував придбати органічну продукцію, стикнувся з тим, що знайти її не так і просто. Мешканцям великих міст, в першу чергу – столиці, дещо легше. Там вже існують мережі спеціалізованих органічних магазинів, досить широкий асортимент пропонують великі супермаркети. Причому, часто така продукція на полицях має спеціальні позначки, щоб її легше було розпізнати. У менших містах із цим важче. Наприклад, автор цих рядків провела невеличкий експеримент з пошуку органічних продуктів у супермаркетах Полтави. Виявилося, що такі продукти є, але асортимент обмежений, та й знайти їх поміж іншими товарами вдається не відразу, адже полиці ніяк не позначені. Тому доводиться переглянути всі пакунки на стенді, перш ніж натрапиш на логотип «Органік». Працівники торгових залів, на жаль, у цій справі не помічники, адже часто взагалі не знають, що така продукція в їхньому закладі є.

Під час Дня органічної продукції представники супермаркетів погодилися, що насправді досі не приділяли великої уваги підвищенню обізнаності свого персоналу в цій сфері. Та й самі керівники, як правило, слідують загальній політиці власників торговельних мереж, не прагнучи розширювати асортимент органічних товарів. Тоді як для споживачів важливо купувати у своєму місті і продукцію місцевих органічних виробників,  і їхніх колег з інших регіонів України. За відгуками керівників супермаркетів, участь у заході надихнула їх на пошук нових рішень. Зокрема, вони готові проводити навчання свого персоналу. Консультант проекту GIZ в Полтавській області Ірина Брижань зауважила, що лише навчання продавців піднімає продажі органічних продуктів на чверть.

Цікавим для торговельників було й представлення «кошику» органічних товарів України, яке провела голова правління Союзу виробників сертифікованих органічних продуктів Олена Березовська. Вона розповіла про торговельні марки, асортимент їхніх товарів. Зараз український органічний сектор виробляє практично все, що потрібно для повноцінного харчування, – крупи, борошно, олію, хліб, молочну, м’ясну продукцію, овочі, фрукти, соки. З великим інтересом слухали присутні виступ Ігоря Маковецького про ті продукти, які може запропонувати ПП «Агроекологія». Керівник агрофірми «Маяк», Герой України Тетяна Корост, яка також рухає своє виробництво в органічному напрямку, підкреслила, що розвиток органічного землеробства має бути одним з пріоритетів державної політики України.

Були на зібранні й учасники, здатні підійти до теми нестандартно. Так, гості з Опішні – власник гостьового дому «Старий хутір» Олександр Кудинець і етнограф, краєзнавець, кандидат історичних наук Олена Щербань запросили присутніх на Перший всеукраїнський гастрономічний фестиваль «Борщик в глиняному горщику», що пройде в Опішні 16 серпня нинішнього року. Однією з родзинок фестивалю буде приготування борщу виключно з органічних продуктів. Організатори впевнені, що завдяки цьому гості заходу відчують смак справжнього народного українського продукту, не зіпсованого ніякою «хімією». Узагалі ж органічна «фішка» може стати одним із важливих факторів, що приваблять на Полтавщину любителів зеленого і аграрного туризму.

А ще органічний спосіб життя обіцяє давати зиск не лише великим виробникам і торговельникам, але й простим селянам. На Полтавщині вже є села, значна частина мешканців яких хочуть сертифікувати власні садиби як органічні. Зокрема, на зустрічі була присутня представниця одного такого села – Клюсівки Новосанжарського району, голова ради Полтавської обласної молодіжної організації ім. Пилипа Орлика Людмила Пономаренко. Є подібні плани і в мешканців Семенівського району. Ентузіасти хочуть піти шляхом об’єднання дрібних власників, що дозволить здешевити сертифікацію, успішніше просувати свою продукцію на ринку тощо. 

Загалом же учасники заходу були задоволені можливістю зав’язати нові ділові знайомства, знайти однодумців, розширити свої знання. Вони впевнені, що зрештою це відобразиться і на їхньому бізнесі, і на якості життя людей, які прагнуть споживати якісні продукти. А організували цю корисну зустріч Полтавський обласний благодійний фонд розвитку громади «Ініціатива», обласна державна адміністрація, організація «Retail Academy».    

Ганна Козельська


Повернутись до списку новин
Куточок продукції ПП

Куточок продукції ПП "Агроекологія"

© фото Ганни Козельської


Новини

18.02.20

Biofach 2020: світові тенденції й українські перспективи

З 12 по 15 лютого ПП «Агроекологія» вже вп’яте взяло участь у Міжнародній виставці органічних продуктів BioFach у німецькому місті Нюрнберг.

12.02.20

Роздоюванню первісток – особлива увага

Одним із важливих чинників, який формує молочну продуктивність корів є роздоювання первісток.

26.01.20

Сторінками книги – до країни Органіки

У рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки»

14.01.20

Комфорт для первісток

На МТФ №2 запрацював новий корівник