Сторінками книги – до країни Органіки

Цими днями у рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки». Вона розповідає дітям та дорослим про виробництво й особливості органічної продукції.

«Ми органічні» – спільний проект ТОВ «Укролія» і ПП «Агроекологія», основною метою якого є популяризація органічного виробництва, так би мовити, «від поля – до столу». Проект діє вже два роки і об’єднує навколо цієї ідеї все більше людей. Значна частина заходів призначена для дітей та молоді, адже харчування органічною продукцією, існування в чистому навколишньому середовищі, здоровий спосіб життя необхідні саме їм – для щасливого майбутнього. У рамках проекту для дошкільнят, школярів, студентів, а також їхніх батьків проводяться екскурсії на поля, ферми, у виробничі цехи, лекції фахівців, майстер-класи, профорієнтаційні заходи, ігри, вікторини, конкурси тощо. А тепер з’явилася ще й книга.

Нове видання у доступній формі розповідає про те, чому споживання органічної їжі стало вимогою часу, як виробляють органічні продукти рослинництва й тваринництва, як споживач може їх розпізнати, придбати, від чого залежить їхня ціна. Розповідь побудована у вигляді екскурсії, де сторінки – це «станції» з назвами «Польова», «Садова», «Овочева», «Хлібна», «Олійна», «Молочна», «Курочка Ряба», на кожній з яких зупиняється уявний потяг, яким подорожує читач. Є в книжки й інтерактивна частина: іноді читачеві необхідно зламати секретний код, знайти вихід з лабіринту чи розгадати шараду. Видання гарно ілюстроване.

Розробили ідею і втілили її вжиття піар-менеджер ТОВ «Укролія», куратор проекту Світлана Луценко та організатор громадських заходів ПП «Агроекологія» Наталія Переяслівська. Про роботу над книгою розповіли самі авторки.

– Ваш творчий підхід до справи, любов до дітей допомогли зробити своєрідний посібник, який в доступній формі поширюватиме знання про органічне виробництво серед юних читачів. Як виникла ця ідея? – запитали ми в Світлани Луценко.

– Два сезони поспіль ми проводили екскурсії в рамках проекту «Ми органічні». В ігровій формі, за допомогою мультиплікації ми розповідали дітям і їхнім батькам про особливості органічного землеробства й переробки. Прагнули, щоб отримана інформація допомогла переосмислили харчові звички у сім’ях. І тоді я подумала, чому б не створити книгу, яка відкриє двері читачам маленьким і дорослим у світ органіки. Для мене було важливо, щоб книга стала чудовим вибором для сімейного читання, об’єднала всю родину в обговоренні прочитаного.

– Як створювалася книга, хто працював над текстами, дизайном?

– Створити власну книгу – великий труд, що потребує неабияких розумових, емоційних і творчих зусиль, але разом з Наталією Переяслівською ми здолали цей шлях. Наталія Миколаївна досвідчений методист, вона багато років працює з дітьми дошкільного віку. Зараз в Центрі органічного землеробства ПП «Агроекологія» вона проводить зустрічі з школярами і дошкільнятами місцевих громад, розповідає про органічне землеробство й тваринництво, влаштовує «органічні» майстер-класи, дискусії, конкурси, командні змагання. Значна частина її розробок та ідей потрапила до книжки.

Художнє оформлення книги здійснив дизайнер Єгор Довгопол. Для нього я склала технічне завдання на кожний розворот книги, а він майстерно втілив наш задум у художніх формах. На його ілюстраціях можна побачити і будівлі центрального офісу «Агроекології» й заводу «Укролія Органік», і поля, і ферми, і продукцію.

До того, як розробити структуру книги, я вирішила перевірити, що зможуть зрозуміти малюки з прочитаного, а чого – не зрозуміють. На мій погляд, це – головне. Тому запропонувала послухати текст своєму чотирирічному сину. Насправді дітям подобається практично все, якщо це добре написано і має щасливий кінець. Звісно, дівчаткам переважно подобаються розповіді про принцес, а хлопчикам – про супергероїв, але ми свідомо уникали цих тем, адже наразі їх надзвичайно часто експлуатують. Водночас не вистачає книжок про звичайні, повсякденні речі: про працю на городі, природу, будівництво… Книги на ці дуже важливі теми якщо й з’являються, то, на жаль, у зарубіжних авторів, в перекладах з інших мов. І наше видання – одне з тих, які мають заповнити цю нішу.

– Видання розраховане на певну цільову аудиторію?

– Ні, конкретної аудиторії ми не визначали. Ця книга закликає кожного замислитися про свій спосіб життя. Ми намагалися зламати стереотип, нібито органічна продукція – це черговий хід маркетологів. Молодших школярів наша книга спонукатиме дослухатися до батьків, коли вони пояснюватимуть їм, що корисніше яблуко, в якому є черв’ячок, а не восковий блиск, що необхідно їсти овочеві салати з олією, а не майонезом, тощо. Старшим школярам і студентам ми хочемо донести думку, що стан їхнього здоров’я – запорука здорової й красивої нації, тому варто дізнатися, що таке – органічне. Але ми дуже бажаємо, щоб батьки, прочитавши книгу своїм малюкам, переглянули підходи до харчування у своїх родинах на користь органічних продуктів.     

– Як планується розповсюджувати книжку?

– Насамперед, вона призначена для того, щоб дарувати дітям, які буватимуть на екскурсіях в рамках спільного проекту «Ми органічні». Проте, ряд навчальних закладів і партнерів з органічного сектору вже звертаються з проханням про придбання цієї книги. Але поки що ми видали лише невеличкий сигнальний тираж. Якщо книжка матиме попит, ми збільшимо тираж, щоб презентувати її всім бажаючим.

До речі, спочатку я бачила цю книжку в тонкій журнальній обкладинці, але потім замислилася над випуском її в «кишеньковому» форматі, в цупкій обкладинці, щоб її було зручно брати в дитячий садочок чи школу, або покласти в сумку, і щоб видання добре зберігалося й слугувало багато років. Тому зараз розглядаю варіант співпраці з професійними дитячими видавництвами. Адже ми створили не просто оповідання, а підняли тему, яку обговорює весь сучасний світ, – здоров’я й органічні продукти харчування. І ще, як піар-менеджер, можу сказати, що видання книг – це одна з найвигідніших інвестицій в розвиток нашого проекту й імідж органічного сегменту України в цілому.

Своїми враженнями про роботу над книгою поділилася й Наталія Переяслівська.

– Як Ви долучилися до цього проекту? – запитали ми Наталію Миколаївну.

– Ще влітку, під час екскурсій юних полтавців у ПП «Агроекологія», Світлана Луценко звернулася з проханням допомогти скласти програму освітньо-розважальних заходів для дітей трьох вікових категорій. Матеріали про органічне виробництво й продукцію, здорове харчування, ігри, презентації, які я підібрала для цієї програми, і лягли в основу тексту книги.

– Станції, на яких зупиняється потяг із книжки, – це Ваша оригінальна знахідка. Що Вас на неї наштовхнуло?

– Для дитячого сприйняття матеріалу важливо, щоб він був поданий в ігровій, казковій, доступній для них формі. Під час роботи в дитсадочку мені доводилося вигадувати для вихованців подібні варіанти донесення інформації. Ми навіть проводили методичний семінар для колег, під час якого демонстрували схожу подорож сторінками українських казок. Тому, коли почала працювати над книжкою, замислилася над тим, яким чином дітям було б цікаво переходити зі сторінки на сторінку. І тоді виникла ідея віртуальної екскурсії на потязі, із зупинками на станціях, де чекають розповіді про різні аспекти органічного виробництва, продукцію, харчування.

– Ваші враження від роботи над книжковим проектом?

– Мені дуже приємно, що моя праця згодилася у цій важливій справі. Думаю, дітям буде цікаво подорожувати по «органічних» сторінках, вони знайдуть там для себе чимало корисного, а батьки краще розумітимуть, чим відрізняється органічна продукція.

Отже, вітаємо авторів і весь творчий колектив книги «Подорож до країни Органіки». Зроблено ще один крок для популяризації органічного виробництва. І це дає надію на краще майбутнє.

Ганна Козельська


Повернутись до списку новин


Новини

26.01.20

Сторінками книги – до країни Органіки

У рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки»

14.01.20

Комфорт для первісток

На МТФ №2 запрацював новий корівник

09.01.20

Тренінг для учасників польових робіт

Відбулася зустріч головних спеціалістів господарства з механізаторами, які керують багатосильними тракторами на польових роботах.

02.01.20

Ціни на органічну продукцію рослинництва та продукти її переробки станом на 1 січня 2020 р.