Biofach 2020: світові тенденції й українські перспективи

З 12 по 15 лютого ПП «Агроекологія» вже вп’яте взяло участь у Міжнародній виставці органічних продуктів BioFach у німецькому місті Нюрнберг.

Виставка BioFach була започаткована у 1990 році й за час, що минув, стала найбільшим та найавторитетнішим у світі виставковим заходом органічного напряму, на який з’їжджаються виробники, переробники, трейдери з усіх континентів. Цього року виставка відбулася вже 31-й раз, зібравши близько 3 тис. учасників та 51,5 тис. відвідувачів з 144 країн світу.

Українська делегація взяла участь у BioFach всьоме. Нашу країну в Національному павільйоні Organic Ukraine Business Hub представляли 37 компаній. Представники 19 з них безпосередньо перебували на виставці, особисто презентували свою продукцію і брали участь у ділових зустрічах. На українських стендах можна було побачити найрізноманітнішу продукцію – як звичайні вже для нашої країни різні зернові та бобові культури, олію, ягоди, соки тощо, так і нові продукти, іноді досить креативні й несподівані, наприклад, снеки, що не містять цукру й глютену, або макарони з картоплі та спельти.

ПП «Агроекологія» було представлене окремим стендом. Нашою продукцією рослинництва цікавилося чимало відвідувачів виставки, особливо ті, які прибули з конкретною метою – вибрати потрібний їм товар, укласти контракти. Серед гостей стенду були наші європейські партнери, з якими підприємство працює вже не перший рік. Наприклад, одна з німецьких компаній вже другий рік використовує наш льон у виробництві продуктів для дитячого харчування. Австрійські партнери купують наш ріпак, який переробляють на олію для дитячого харчування. Це, до речі, ще одне підтвердження високої якості нашої продукції, адже європейські стандарти висувають дуже жорсткі вимоги як до сировини для дитячого харчування, так і до кінцевого продукту цієї групи. Отже, виробники продуктів для дітей дуже прискіпливо підходять до вибору й перевірки сировини. Разом з генеральним директором ПП «Агроекологія» Глібом Лук’яненком ми провели понад два десятки ділових зустрічей з нашими постійними партнерами, всі вони задоволені співпрацею з нами й хочуть її продовжувати. Також відбулася низка знайомств з представниками інших компаній, співробітництво з якими може бути налагоджене в майбутньому.

Ситуація на світових ринках органічної продукції постійно змінюється, тому нам завжди цікаво дізнаватися про актуальні тенденції. Під час виставки була традиційно оприлюднена відповідна статистика. Так, з початку нинішнього століття й до кінця минулого року обсяги світового органічного ринку зросли з 15 млрд. євро до 96 млрд. євро, кількість виробників органічної продукції збільшилася з 200 тис. до 2,8 млн. Найбільшими за обсягом в окремих країнах є органічні ринки США, Німеччини й Франції. А от за споживанням органічної продукції на душу населення лідерство утримують Швейцарія, Данія та Швеція. При цьому сучасна європейська тенденція – максимально споживати органічну продукцію, вирощену фермерами своєї ж країни, а вже в другу чергу купувати у виробників з інших країн. При цьому український органічний сектор цікавить їх не стільки обсягами виробництва, скільки високою якістю продукції, тому вироблене в нашій країні також має попит на цьому ринку.

Найсвіжіша інформація про нові тренди дозволяє визначити на її основі перспективи виробництва, доцільність вирощування тієї чи іншої культури, відкоригувати відповідно до цього сівозміну тощо. Так, стосовно конкретних видів продукції ми дізналися, що нинішнього року закордонні споживачі віддають перевагу органічному зерну бобових культур, а також олії з рослин різних видів. Залишається в тренді й соняшникова олія з високоолеїнових сортів цієї культури. На BioFach2020, до речі, таку олію представили наші партнери з компанії «Укролія», яким ми постачаємо вирощений на наших полях соняшник. Відвідувачі виставки, які підходили до стенду «Агроекології», насамперед цікавились якраз тими культурами, на які цього року формується більший попит, – горохом, соєю, льоном, ріпаком. Великий інтерес викликало просо. Також більшу зацікавленість іноземці виявляють до продуктів переробки, наприклад, вівсяних пластівців, борошна. Тому ми зараз розмірковуємо над тим, як можемо задовольнити потреби клієнтів в такій продукції. А от фуражна група цього року втратила популярність на зовнішніх ринках. Причина в тому, що в Європі отримали високий урожай зерна, тому тут воно виявилося дешевшим, ніж в Україні. Отже, європейським покупцям не вигідно його купувати, а українським виробникам – продавати.

Ми не тільки презентували свою продукцію, а й самі ознайомилися з експозиціями різних країн. Зважаючи на те, що незабаром ми плануємо запустити виробництво органічних курячих яєць, особливу увагу приділили стендам виробників продукції птахівництва. Тут ми цікавилися сучасними тенденціями щодо упаковки для яєць, спілкувалися з власниками птахоферм, які охоче ділилися своїм досвідом. Все це стане у пригоді під час розвитку нового напряму нашого виробництва.

На BioFach2020 побувала й офіційна українська делегація, яку очолював заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тарас Качка. Він привітав учасників, оглянув Національний павільйон, поспілкувався з виробниками, поцікавився труднощами, які виникають в роботі. Заступник міністра зазначив, що держава готова надавати допомогу вітчизняним органічним виробникам у просуванні їх продукції за кордоном, для чого вже створений Офіс з просування експорту.

В цілому, виставка BioFach, як і в минулі роки, була цікавою, корисною, насиченою зустрічами, спілкуванням, інформацією та гарними враженнями. Світові органічні тенденції дають підстави з оптимізмом дивитися в майбутнє, і ми впевнені, що цей рік у сфері експорту принесе нам позитивні результати й буде навіть кращим, ніж попередній.

Павло Захарченко, начальник комерційного відділу


Повернутись до списку новин
Гліб Лук’яненко і Павло Захарченко презентують на виставці BioFach 2020 стенд ПП «Агроекологія»

Гліб Лук’яненко і Павло Захарченко презентують на виставці BioFach 2020 стенд ПП «Агроекологія»


Новини

01.03.20

Ціни на органічну продукцію рослинництва та продукти її переробки станом на 1 березня 2020 р.

18.02.20

Biofach 2020: світові тенденції й українські перспективи

З 12 по 15 лютого ПП «Агроекологія» вже вп’яте взяло участь у Міжнародній виставці органічних продуктів BioFach у німецькому місті Нюрнберг.

12.02.20

Роздоюванню первісток – особлива увага

Одним із важливих чинників, який формує молочну продуктивність корів є роздоювання первісток.

26.01.20

Сторінками книги – до країни Органіки

У рамках проекту «Ми органічні» у світ вийшла книжка «Подорож до країни Органіки»